Ordförrådet 2014 (valde delar)

Ordförrådet 2014 (valde delar)
Dagens mer kommersiella frilansgrupp - i alla fall från ett tappert försök att få upp inkomsterna via framtoningen. Herrarna: Joakim Frieberg, Torbjörn Hallgren, Thomas Löwhagen, Henrik Gundenäs. Damerna: Åsa Ohlsson, Hanna Axén, Andrea Kollmann, Kerstin Weman.

onsdag 28 maj 2014

Andrea Kollmann - på Ordförrådet sedan 2006 och fortfarande

Alltså....soppan. Jag älskar soppdagarna. Varje torsdag äter vi ju soppa tillsammans. Så oerhört roligt, trevligt, gott och vilka fantastiska samtal det blir. Alla är nyfikna på allt, associerar hej vilt och engagerar sig (långt efter sopptidens slut) i frågor som dykt upp som inte kunde besvaras. 

Så egentligen handlar kanske minnet om alla lunchkonversationer som galopperar åt alla möjligt roliga och spännande håll. Fast jag går förresten ändå tillbaka till soppan igen. Första gången jag själv skulle laga soppa var jag makalöst nervös. Tänk om de här spirituella och matglada nya kamraterna inte skulle gilla min soppa? Tänk om den blev trist och vittnade om tafflighet på alla plan? Det blev en sömnlös natt. Men kamraterna var så klart som vanligt roliga, pratglada och (sa att de) gillade min franska löksoppa med krutonger. Eller var det oxsvanssoppa?

Andrea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar